Amikor egy cégnél megnyílnak pozíciók, akkor az állásoldalakhoz fordulnak, hogy a lehető leghamarabb eljuttassák az ajánlatukat a munkavállalókhoz. De milyen követelményeknek kell megfelelnie egy ilyen oldalnak ahhoz, hogy érdemes legyen számolni velük? Mutatjuk!
Mi az állásoldalak fő feladata?
Számos dolognak kell megfelelnie egy állásoldalnak. Ha megnézzük ezt a linket, láthatunk is közülük jópárat: http://itnav.hu/allasoldalak. A legfőbb feladata egy ilyen felületnek viszont az, hogy összegyűjtse a munkáltatók nyitott pozícióit, és ezt a listát pont ott jelenítse meg, ahol a munkavállalók azt keresik.
Márpedig ehhez a weboldalnak vonzónak kell lennie a cégek számára, és könnyen megtalálhatónak kell lennie a munkavállalók szempontjából. Ez utóbbira nagyszerű megoldást találtak ki az Itnavnál.
Ők már az oldalaik nevét is úgy építették fel, hogy garantáltan az első helyek egyikén landoljanak a portáljaik az online álláskeresések során. Külön oldalakat hoztak létre úgy, hogy a domainnevekben benne szerepel az állás szó, valamint a települések neve.
Ha egy álláskereső új lehetőségek után kutat, akkor elsősorban a helyi lehetőségek fogják érdekelni. Senki sem akar a munka miatt elköltözni, ha nem muszáj. Ezt felismerve hozta létre az Itnav az olyan oldalait, mint a pecsallas.hu vagy a bekescsabaallas.hu.
Miért jó, ha van érdekes és hasznos tartalom is egy állásportálon?
Ezeknek két fontos hozományuk is van. Egyrészt ezek fogják tudni azt biztosítani, hogy egy munkavállaló visszatérjen később is az oldalra. A hasznos tippek és információk nagy segítséget jelentenek olyanok számára, akiknek még nincs meg a kellő rutinjuk az álláskeresésben.
Nagyon hálásak lesznek a karriertippekért, az önéletrajz összeállításában kapott segítségért és az interjú felkészítésért is. Ezek mind-mind jó színben fogják feltüntetni az adott portált, ahol ezeket az hasznos információkat megtalálták.
De SEO szempontból is nagyszerű döntés a folyamatos blogolás. Ez segíteni fog jobb helyre rangsorolni az állásportált, mely fontos azért, hogy biztos rátaláljanak a munkavállalók.
Miért kell a hírlevél egy állásoldalra?
A hírlevél feliratkozást sokan temették már, de mai napig is az egyik leghatékonyabb módja annak, hogy elérjük a megfelelő célközönséget. Ez az eszköz épp azt nyújtja számunkra, amit elvárunk egy jól működő állásportáltól. Épp azokhoz fogja eljuttatni az nyitott pozícióinkat, akik az adott területen keresgélnek. Ez tehát egy nagyon jó megoldás arra, hogy a lehető legpontosabban célozzunk.
A hirdetési lehetőség is fontos?
Természetesen! Minél nagyobb a zaj, annál fontosabb, hogy kiemelkedjünk, egyáltalán kilátszódjunk belőle. Ha rengeteg állásajánlat közül kell, hogy rátaláljon a munkavállaló a miénkre, akkor kisebb az esély rá, mintha rögtön az oldal tetején találkozna velünk “ajánlottként”. És persze a már taglalt hírlevélbe bekerülés sem lesz ingyenes, így ott is fontos, hogy egyáltalán legyen rá lehetőség.
Ha a fentieknek megfelel egy állásoldal, akkor meg is találtuk, amit kerestünk.
Kép forrása: Pixabay.com
Hirdetés (X)