A tartalommarketing az online marketing egyik módszere, a keresőoptimalizálás kelléktárában is nagy szerepe van. Bár sokan azt gondolják, egyenlő a blogolással és Facebook posztok megosztásával, azonban ennél sokkal többről van szó.
Mi a tartalommarketing valójában?
Így hívjuk azt a marketing technikát, ami arra szolgál, hogy megtaláljuk a felhasználókhoz vezető utat, ezzel megragadjuk őket és elérjük, hogy vevőkként is velünk maradjanak. Ehhez pedig nem kell nyomulni, elegendő tartalmat készíteni.
A tartalom – angolul content – ugyanis egyenlő az információval. Az információ pedig hatalom, mint ahogy már Bill Gates is megmondta: „Content is King”. Az emberek információra éhesek, információt fogyasztanak, ezért egy olyan marketinggel, ami az információn alapul, meg lehet nyerni őket.
A tartalom nemcsak az írott szöveget jelenti, bár szöveges tartalmakra szükség van, ha másképp nem is, de hogy végig vezessék a felhasználót a weblapon vagy kampányoldalon. De a blogcikkek, közösségi média posztok, hírlevelek és könyvek (e-könyvek) mind-mind ide tartoznak.
Mi az, ami nem írott szöveg, de content? Ilyen lehet a kép, a videó, a podcast, infografika vagy egy webinárium. A lényeg, hogy legyen érdekes, hasznos és nyújtson értéket a célközönségnek.
Mi a tartalommarketing célja?
A jó tartalom tehát értéket ad a fogyasztójának. Azonban nem önzetlenül kínáljuk ezt az értéket: ez egy később megtérülő befektetés, amivel majd mi is értéket nyerhetünk.
A tartalmat nyilvánvalóan az olvasók (gyakran változó) ízlésére kell szabnunk, ami nem könnyű feladat. Ismernünk kell a közönséget ahhoz, hogy nekik szóló, őket érdeklő tartalmakat készítsünk. Ráadásul nem egyszeri tevékenységről van szó, folyamatosan fenn kell tartani az érdeklődést.
Ezzel elérhetjük, hogy az értékesítési tölcsérünk felső részén mindig legyenek ügyfelek, akik megismernek, megkedvelnek és így bizalmat építhetünk bennük. Innen pedig már csak egy lépés a vásárlás.
A tartalom, amivel ezt elérhetjük 3 típusba sorolható:
- Hasznos
- Szórakoztató
- Hasznos is egyben szórakoztató.
Mondanom sem kell, hogy a harmadik típus a leghatásosabb, így érdemes erre törekedni. Mint ahogy arra is, hogy a tökéletes tartalmat adjuk a felhasználóknak: olyat, amit máshol nem kapnak meg.
Természetesen a tartalmakkal nem csak a vakvilágba lövöldözünk, mindig céllal publikáljuk. Mi lehet a cél?
- Érdeklődők (Lead-ek) gyűjtése
- Brandépítés
- Közösségi média felületen megosztások számának növelése
- E-mail címlista gyarapítása
- Keresőoptimalizálás
A célmeghatározásban jó segítség lehet egy SEO mentor, aki SEO szolgáltatásaival segíthet a célcsoportot és a kulcsszavakat megtalálni, vagy éppen a linképítéshez nyújt támogatást.
A tartalommarketing folyamata
Ahogy már fent is említettem, a sikeres tartalommarketinghez is szükség van pár megelőző lépésre. Mik ezek? Lássuk!
Tartalommarketing stratégia meghatározása a kezdet:
- A már előbb említett célok kijelölése.
- A célcsoport (Buyer persona) meghatározása: a motivációja, a viselkedése, céljai, problémája, igényei, viselkedése.
- Kulcsszókutatás, a potenciális kulcsszavak meghatározása.
- Hozzunk létre tartalomnaptárt! Segít összefogni és rendszerezni a teendőket, és a témaötleteket.
- Tartalmak elkészítése. Ez történhet a webhely tulajdonosa és megbízott szövegíró által is. Lehet írott, grafika, videó vagy podcast is.
- Az elkészült tartalom terjesztése.
Hova tervezhetünk és helyezhetünk el tartalmakat?
Tartalmaink a saját honlapunktól kezdve az e-mail listán át más honlapokig és online sajtóig sok helyen jelenhetnek meg. Természetesen arra kell törekedni, hogy a leendő vásárlóink által gyakran felkeresett helyeken helyezzük el a tartalmainkat.
A honlapunkra, közösségi média oldalakra készített tartalmak az On-Page SEO részét képezik, azonban a külső felületeken lévők, mint a PR cikkek is, már az Off-Page SEO-hoz és a linképítéshez köthetők.
Tökéletes tartalmat készíteni nem egyszerű, de nem is lehetetlen. Egy SEO mentor iránymutatásával megtanulható!
Kép forrása: Freepik.com
Hirdetés (X)