Ma már a vásárlások jelentős része az online térben történik, a vevők a személyes vásárlások helyett az interneten tájékozódnak a kiszemelt termékről vagy szolgáltatásról, és maga a rendelés és kifizetés is többnyire a világhálón történik.
Látszólag ez leegyszerűsíti mind a vásárlók, mind a cégek dolgát, a valóságban azonban „az éremnek mindig két oldala van”, és legalább annyi kockázatot és nehézséget tartogat az új vásárlási trend, mint amennyi előnnyel jár. Honnan tudhatod vásárlóként, hogy megbízható a cég, amelytől rendelni szeretnél?
Mit tehetsz vállalkozóként azért, hogy kitűnj a „zajból”, és hitelesnek, megbízhatónak tartson a célcsoport? Ezekre a kérdésekre válaszolunk ebben a cikkben.
Előnyök és kockázatok vevő oldalról
Vevőként valószínűleg mindannyian átéltük azt a kellemetlen és bosszantó helyzetet, amikor például megrendeltük egy webáruházból álmaink ülőgarnitúráját, amely a valóságban teljesen máshogy nézett ki, mint a neten található képeken, ráadásul még kényelmetlennek is találta a család.
Vagy a várt háztartási eszköz, amelyet olyan nagy gonddal választottunk ki a gép előtt ülve, teljesen máshogy működik, mint a honlapon található infók alapján elképzeltük.
Bár sokkal kényelmesebb otthon, az internet segítségével lebonyolítani a vásárlásokat, az is tény, hogy régen, amikor csupán néhány üzlet közül lehetett választani, amelyeket mindenki ismert, és személyesen, a saját szemünkkel győződtünk meg a termékek minőségéről, ritkábban csalódtunk, kisebb volt a kockázat.
Ma már akár egy komplett lakást is berendezhetünk és felszerelhetünk mindenféle háztartási géppel és eszközzel anélkül, hogy kimozdulnánk a szobából.
Különösen a nagyösszegű rendeléseknél azonban nem árt résen lenni, és nemcsak vásárlásra, hanem tájékozódásra, az adott cégek vagy szolgáltatók lecsekkolására is használni az internetet!
Így tűnj ki a „zajból” cégként, és nyerd el a vevők bizalmát!
A cégként az egyik elsődleges feladatod, hogy felkészülj a vevők vásárlás előtti tájékozódására, és tudatosan kommunikálj!
Fontos tudni, hogy hiába kínál egy cég szuper termékeket és szolgáltatásokat, ha nincs a célcsoport látókörében, és nem elég meggyőző a kommunikációja, nem tud üzleti sikereket elérni. Így a tisztességes szándék és a minőségi „portéka” ellenére is előfordulhat, hogy elégedetlen a vevőszámmal.
A profi kommunikációban, a potenciális vevők bizalmának és szimpátiájának elnyerésében, a márkád erősítésében sokat segíthet egy marketing ügynökség, azonban, ha ügyesen használod a következő eszközöket, önállóan is sokat tehetsz a vevőszámod növelése érdekében.
Minőségi céges weboldal
A céges honlap ma már „alap”, ám nem elég a cég legfontosabb adatait feltüntetni rajta! Egy szuper eszközről van szó, amellyel komoly eredményeket érhetsz el, ha kimaxolod a benne rejlő lehetőségeket!
Egy weboldal abszolút alkalmas arra, hogy különféle tartalomtípusok segítségével rengeteg információt megossz a célközönséggel, amelyek által elnyerheted a bizalmukat, a lojalitásukat, hitelessé válhatsz a szemükben, és elérheted, hogy szakértőként tekintsenek rád!
A tartalom mellett a technikai szempontokra is érdemes odafigyelni, vagyis arra, hogy a honlap jól használható,világos felépítésű, áttekinthető legyen.
Tartalomgyártás
Ma már tudjuk, hogy profi, releváns információkat tartalmazó kontentekkel jobb eredményeket lehet elérni, mint erőszakos, direkt reklámokkal, ezért a tartalomgyártásra mindenképpen érdemes figyelmet fordítani.
Egy jó blogoldal például kiváló arra, hogy releváns, értékes infókat tartalmazó cikkek megosztásával segítsd az olvasókat problémáik megoldásában, elnyerve ezzel a kötődésüket.
Erre a célra a szöveges kontentek mellett a podcastek és a videók is alkalmasak, sőt, mivel ezek ma a legnépszerűbb tartalomtípusok, akár nagyobb tömeget is elérhetsz és megszólíthatsz velük, mint az írott anyagokkal.
A multimédia ráadásul kifejezetten alkalmas komplex információk átadására, hiszen a néző nem csupán a szövegre támaszkodik, hanem a megértést és a befogadást vizuális és hanghatások is támogatják.
YouTube csatorna indítás
Ha például lakberendezéssel foglalkozik a céged, akkor akár indíthatsz egy saját YouTube csatornát is, amelyen megoszthatsz olyan videókat, amelyek bemutatják a munkádat, annak folyamatát, az ügyfelek elégedettségét, de akár adhatsz bennük lakberendezési tippeket is a nézőknek!
Ezzel erősödik a márkád, a szakértői státuszod, és a leendő ügyfelek tudni fogják, mire számíthatnak, ha téged választanak.
Háztartási eszközöket kínáló webáruházad van? Ne csak képeket és szövegeket használj a termékek bemutatásához, hanem használd ki, hogy egy videóban akár működés közben is bemutathatod a termékeidet!
Így a vevők megfelelő mennyiségű és minőségű infóhoz jutva, nyugodt szívvel rendelhetik meg tőled a kiszemelt eszközt, és nem fognak csalódni, amikor megérkezik hozzájuk a rendelés.
Egyéb lehetőségek
- Tedd elérhetővé a partnereid listáját és a referenciáidat, hiszen ezek által hitelesebbnek fogsz tűnni az ügyfelek, a partnerek, de akár a befektetők számára is!
- Légy jelen a közösségi médiában! – Ossz meg aktualitásokat, az új kontentjeidet, és figyeld a visszajelzéseket a hozzászólásoknál!
- Szabd a kommunikációdat a célszegmensre! Tudj meg minél többet róluk, és használj olyan csatornákat, amelyeken potenciális vevőid jelen vannak!
Ha mindez túl bonyolultnak tűnik, vagy nincs rá időd, fordulj bizalommal a DLX MEDIA online marketing ügynökséghez!
Kép forrása: Unsplash.com / Szerző: Spacejoy
Hirdetés (X)