Lakberendezés

Hogyan szerezz ügyfeleket a lakberendező vállalkozásodnak?

lakberendezési vállalkozás

Ha kezdő lakberendezőként szeretnéd megszerezni az első ügyfeleidet, azt az internet segítségével ma már nagyon könnyen megteheted. Számos lehetőség kínálkozik arra, hogy elérd a potenciális vásárlóidat.

Különösebb marketinges, vagy sales előképzettség nélkül is könnyen emberek ezrei elé kerülhetsz a közösségi média, egy saját weblap, vagy online publikációk segítségével.

Azonban nehéz lehet laikusként belekezdeni az online marketing eszközök használatába. Épp ezért írtam ezt a bejegyzést. Ha szeretnéd minél hamarabb megszerezni az első ügyfeleidet, akkor olvass tovább és ismerd meg a digitális marketing nyújtotta lehetőségeket!

A legalapvetőbb elem: A saját üzleti weboldal

A legfontosabb online eszköz egy vállalkozás életében a saját üzleti weblap. Ez egy olyan website, ami teljesen saját kontroll alatt áll. Tehát más felületekkel szemben itt nem kell alkalmazkodni semmiféle előíráshoz.

Könnyedén bemutathatod az életutad, a referenciáidat, blogolhatsz, tartalmakat oszthatsz meg, kapcsolatfelvételi és vásárlási lehetőséget biztosíthatsz. Szóval ez egy olyan eszköz amire idővel mindenképp szükséged lesz.

Első körben egy egy oldalas weboldal is bőven megteszi. A későbbiekben ráérsz bővíteni azt, a lényeg hogy legyen egy saját felületed.

Az ismertség növeléséhez: Közösségi média

A következő lépcső a közösségi média profilok elkészítése és a használatuk elsajátítása. Egészen más skillek szükségesek ugyanis egy hagyományos privát profil és egy céges, üzleti profil közt.

A Facebook például teljesen más felületet biztosít az üzleti felhasználók számára, rengeteg analitikai, automatizálási és hirdetési lehetőséggel.

Én azt javaslom, hogy haladj egyesével. Miután egy-egy felületet már magabiztosan kezelsz és elkezdett kialakulni egy kis követői bázis, akkor itt az ideje a következő felület meghódításának.

Gyorsítósáv: Online hirdetések

Ha szeretnéd meggyorsítani a követőbázis növekedését, vagy több forgalmat terelnél a weblapodra, akkor itt az ideje, hogy foglalkozzunk egy kicsit a hirdetésekkel is.

A Meta, a Google és számos más szolgáltató kínál hirdetési lehetőségeket a saját felületén. Ilyen kattintás, vagy megtekintés után fizetsz egy adott összeget.

Nyilván anyagilag ez egy más kategória, mint például az ingyenes közösségi posztok megosztása, viszont hatalmas tömegek érhetőek el például Instagram, vagy Facebook hirdetések használatával.

Saját kommunikációs felület: Email marketing

lakberendezési vállalkozás
Kép forrása: Envato Elements

Ha szeretnél közvetlenül kommunikálni a követőiddel és szeretnéd megszüntetni a kiszolgáltatottságot a különböző felületekkel kapcsolatban, akkor érdemes megismerkedni az email marketinggel.

Az email marketing során begyűjtjük a felhasználók elérhetőségét, hogy a későbbiekben email-en keresztül közvetlenül fel tudjuk velük venni a kapcsolatot.

Így könnyedén kiiktatható a közvetítő a folyamatból és minimális költséggel tudod elérni a követőidet.

Egy haladóbb technika: A keresőoptimalizálás

Jóval haladóbb témakör a SEO, avagy a keresőoptimalizálás témaköre.

A SEO egy olyan folyamat melynek során úgy optimalizáljuk a weboldalunk tartalmát, hogy minél jobb pozíciót szerezzünk a Google és más keresők találati listájában.

Nagyon leegyszerűsítve ehhez egy profin elkészített weboldalra, magas minőségű tartalomra és a weboldalra mutató jó minőségű linkekre lesz szükségünk.

A SEO segítségével bevonzhatjuk azokat a nagy értékű felhasználókat, akik egy számunkra releváns téma iránt érdeklődnek.

Csak gyakorlottaknak: Marketing automatizálás

Ha minden fenti pontot kipipáltunk, akkor már csak az olyan technikák maradtak, amelyek egyszerűsítik a teljes eszköztár menedzselését.

A marketing automatizálás arról szól, hogy amennyi feladatot csak lehet automatizáljunk, így könnyítve a napi ügymenetet.

Többek közt automatizálhatjuk az emailek kiküldését, a közösségi média bejegyzések közzétételét, vagy a hirdetések futtatását.

Ezeket a feladatokat egyszeri automatizációt követően akár több ember munkáját kiváltva, egy személyben akkora mértékű munkát valósíthatunk meg amihez egyébként egy kisebb csapatra lenne szükségünk. Csak karban kell tartanod és fejlesztened kell azokat, viszont ez a legtöbb esetben heti néhány óránál nem szokott többet igénybe venni.

Képek forrása: Envato Elements

Hirdetés (X)

Még több cikk a rovatból: